| Auteur |
Bericht |
|
Anita
|
 IJstijd
Bij de Module Beeldbewerking en PS op de FVS, moesten we voor de module opdracht een foto montage maken die minimaal uit 4 (dacht ik) foto's bestond en je 1 archieffoto mocht gebruiken. Het onderwerp was Global Warming. Omdat ik zelf er heilig van overtuigd ben dat we eerst nog een ijstijd krijgen, heb ik dus, in tegenstelling tot de rest van de klas die overstromingen hadden en palmbomen op de Maas Boulevard, een montage gemaakt die koud is. Ik heb avondopnames gemaakt bij de Erasmus Brug. Heb mijn moeder verkleed als eskimo. Ben in Blijdorp geweest om diverse pooldieren te fotograferen. Heb uiteindelijk 2 archieffoto's gebruikt: de sneeuwhopen en het ijs wat ik doorzichtig heb gemaakt en over de Maas heb geplakt. Tot slot heb ik van Alien Skin een trail gedownload waarmee je ijspegels en sneeuw kunt maken. Ik weet het: het is verre van perfekt, maar was zo ontzettend leuk om te doen en met name dat laatste is eigenlijk wat ik met jullie wil delen. 
_________________ Winter! - That's the season to be young, catching snowflakes on your tongue! 4 Samojeden | geen kar | geen slee | nieuwe firmware!
|
| za 20 feb 2010, 09:13 |
|
 |
|
wens
Geregistreerd op: wo 16 apr 2008, 21:01 Berichten: 1130 Woonplaats: Vianen
|
 Re: IJstijd
kijk dat is nu leuk, je hebt er ongelooflijk veel plezier in gehad en dat is het belangrijkste. Een foto montage kan FANTASIEsch zijn en dat is deze nog niet, maar dit was een vingeroefening. Dit kan wel uitgroeien tot heel mooie montages. Gewoon doorzetten! En ik ben benieuwd naar de volgende. Op dit forum wordt deze kunstvorm veel te weinig geplaatst.
_________________ www.pbase.com/wens
|
| za 20 feb 2010, 13:50 |
|
 |
|
Anita
|
een beeld helemaal vrijmaken vind ik het moeilijkste wat er is .... echt, dat is zo moeilijk. En op de FVS komt alles in een razend tempo voorbij. Eigenlijk moet je gewoon een maand alleen maar beelden vrijmaken ... maar ja, dat is in de praktijk een beetje zo goed als onmogelijk. En hier moest ik echt zo goed nadenken dat het licht overal van dezelfde kant komt. Kwamen we op Blijdorp, staat de zon kompleet van de verkeerde kant. Dus verplicht de hele middag daar rondgehangen en aan het eind van de middag ging het wel goed. Ik vind niet of ik het zo gauw weer ga doen, ik vind collage maken eigenlijk leuker (lees makkelijker ....  ).
_________________ Winter! - That's the season to be young, catching snowflakes on your tongue! 4 Samojeden | geen kar | geen slee | nieuwe firmware!
|
| za 20 feb 2010, 14:08 |
|
 |
|
pietv
Geregistreerd op: za 29 aug 2009, 21:47 Berichten: 217 Woonplaats: Haarlemmermeer
|
Ik vindt het een leuke plaat zo het is veel werk maar wel leuk.
|
| za 20 feb 2010, 20:33 |
|
 |
|
fotomiep
|
wel heel erg leuk om te zien en goed bedacht!
|
| ma 22 feb 2010, 12:34 |
|
 |
|
Hans B
|
Nou..gisteren in de auto zij je weinig kaas te hebben gegeten van photoshop trucjes e.d....en dan zie ik nu deze foto!
Je hebt heel wat meer in je mars dan je misschien zelf wel vermoed....ik doe dit iig jou niet na!
mvg hans
|
| ma 22 feb 2010, 19:35 |
|
 |
|
Anita
|
|
| ma 22 feb 2010, 19:49 |
|
 |
|
Douwe
Geregistreerd op: ma 10 aug 2009, 20:45 Berichten: 601 Woonplaats: Noardburgum Fryslân
|
Erg leuk gedaan Anita, je hebt er gevoel voor, ga zo door!
_________________ Sony met wat glaswerk.
|
| ma 22 feb 2010, 20:30 |
|
 |
|
Anita
|
ik word er verlegen van ....
|
| ma 22 feb 2010, 22:00 |
|
 |
|
Anita
|
Mijn moeder is binnenkort jarig en omdat zij model heeft gestaan wil ik haar de foto op canvas geven. Ik ben alleen bang dat met dat sneeuw het op canvas erg rommelig overkomt. Ik ben natuurlijk zo stom geweest de toevoeging van sneeuw en ijspegels niet op te slaan ... maar ik heb de PSD file tot dat moment. Heb de vogels iets naar onder geplaatst. Wat vinden jullie er zo van?? Moet Rudolph nog wat naar boven (moet immers rekening houden met 2cm rondom verlies vanwege het opspannen).  Nog even voor de duidelijkheid: ik heb de PSD file met alle lagen apart. Alleen dus niet de sneeuw en de ijspegels. En die filter heb ik niet meer, want het was een trail.
|
| di 09 maart 2010, 20:04 |
|
 |
|