Het is do 09 sep 2010, 06:55

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
 HOT HOT HOT Alpha 700X Alpha 800 Alpha 900 
Auteur Bericht

Bericht Re: HOT HOT HOT Alpha 700X Alpha 800 Alpha 900
Ja, en vergeet je 100mm Macro niet. Ook een PP (prima prime).
Zover kom ik niet, 24mm, 28mm, 50mm, 100mm, 135mm, 200mm. 'K zit al wel aardig in de buurt hé.

Nu nog even een 16mm fisheye, een 20mm, een 50mm f/1.4, een 85mm f/1.4, een 100mm f/2.0, een 135mm SFT, een 200mm Macro f/4.0, een 300mm f/2.8 HS en een 400mm f4.5 en dan ben ik er wel geloof ik. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Eerst maar even de loterij winnen denk 'k. :idea:

ma 02 jun 2008, 20:02
Profiel WWW
Beheerder

Langzaam maar zeker sijpelt er wat door van al het Sony Alpha nieuws.

DSLR.NL plaatst een bericht met een verwijzing naar de DPReview / BestBuy Thread!

De naam Alpha 800 is hier nog steeds niet gebruikt voor het <2000Euro model.

Vermoedelijk oorzaak? De verschillende redacties zijn nog in een Lethargische Slaap ** of ze hebben allemaal een gygantisch NDA * aan hun kont hangen.

**lethargische slaap : Zie Kuifje en de 7 Kristallen Bollen

* NDA : Non Disclosure Agreement oftewel, " je weet alles allang, maar je mag er niet over publiceren".

Dit laatste is echt verschrikkelijk je hoort en leest overal de grootste onzin, maar je kan en mag hier niet op reageren....
Ik heb hier verschillende keren mee te maken gehad. Dan kun je beter helemaal niks weten :roll: :roll: :roll: :roll:

di 03 jun 2008, 20:15
Profiel WWW

Kijk, da's weer wat op de gloeiende plaat erbij. Goed stuk Nico met gelijk een verklaring voor de afkorting NDA. :lol: :lol: We w88 het rustig af.

di 03 jun 2008, 21:49
Profiel WWW
Beheerder

Het heeft effe geduurd, maar Dyxum en DPReview hebben deze berichten nu ook ontdekt!
Er zijn nu twee draadjes opgedoken.

Via het Nederlandse Dyxum lid Pentafox

http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=32728

Via een Utrechtse Alpha 700 Fotograaf JdBPhoto op DPReview.......

http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=28414559

Michael had dit bericht al keurig vertaald voor het Duitse Sony/Minolta forum!

Die Nederlandse Alpha Tigers kunnen beter lid worden van het Foto Mate Forum Novum :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dan lees je alle berichten echt weken eerder.........

groet

Nico VG

Links naar posters

http://s217.photobucket.com/albums/cc86/pentafox/

http://www.jdbphotography.nl/

vr 27 jun 2008, 09:09
Profiel WWW

Je wordt beroemd Nico. Klasse en leuk te zien hoe de toonaangevende fora dit nieuws via een of ander piepklein Dutch forumpje tot een ware hausse wordt. Juli nadert en de spanning neemt toe.

vr 27 jun 2008, 17:47
Profiel WWW
Beheerder

Van Dyxum via Cameralabs weer terug.......naar FMF

HIER een draadje op het CameraLabs Forum waarin ook aan FMF wordt gerefereerd......

vr 27 jun 2008, 19:42
Profiel WWW
Beheerder

Bericht Heel Veel weten maar niks mogen zeggen
.
Kleine storm op DPReview over het draadje van Carl Garrard.
Altijd met keurige eerlijke verhalen over alles wat hij over Sony heeft ontdekt.
Uitbater van AlphaMountWorld.com en serieus tester van Sony's glas en harde waren.

Sony heeft een manier gevonden om Carl te knechten.
Ze hebben hem "alles" verteld over de spullen die gaan komen.
Heel leuk hoor ik je zeggen, maar vervolgens heeft Carl een NDA in zijn maag gesplitst gekregen.
Hij mag dus lekker helemaal niks zeggen. Net als we bij Sony gewend zijn. Een duidelijk geval van "Oester Syndroom ".
Er lekt gewoon helemaal niks. Carl wordt nu gezien als een schooljongen die de boel loopt op te fokken.......

Er lopen op deze aardkloot nog een groot aantal insiders met een NDA van Sony rond, maar die houden gewoon hun snavel.
Carl kan duidelijk niet omgaan met deze druk...........
Hij zegt dat er een heleboel in juli en augustus aan zit te komen, maar hij zegt ook dat hij eigenlijk niks mag zeggen.
Daar kunnen wij dus geen brood van kopen, hier heb je helemaal niks aan.

Ik heb in ander sectoren van de industrie ook vaak met een NDA in de rugzak gelopen en het is bepaald geen pretje.
Je loopt alles weken lang met een pokerface te ontkennen terwijl je precies weet hoe de vork in de steel zit.

Ik kan je verzekeren dat Ome Phil van DPReview, PopPhoto, Steve Digicam, Mladen Sever (Dyxum) en Michael Hohner tot twee cijfers achter de komma weten wat er aan zit te komen, maar ze publiceren er gewoon geen letter over.

Na de persberichten van Sony hebben ze "ineens" hun stukken geschreven. Dat kan natuurlijk niet, daar heb je gewoon tijd voor nodig.
Ook het schrijven van een preview kan nooit binnen een paar uur gedaan zijn. Daar is dagen aan gewerkt.........

Een ding is zeker, wij hebben op FMF geen NDA..........
Als wij iets horen wordt het direct gepubliceerd.

Hier En Nu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=28442113

ma 30 jun 2008, 09:38
Profiel WWW

Ik zou graag een aantal asp-c lenzen willen zien! Ik zou zelf wel een 16-55F2.8 lusten die direct concurreert met Canon, maar dan een stukje goedkoper, maar beter dan de Tamron variant. Tevens een 10-24 of zelf 10-30 als het haalbaar is. Plus een nieuwe introductie van de compacte Minolta 100-300APO.

ma 30 jun 2008, 11:05
Profiel
Beheerder

RDo schreef:
Ik zou graag een aantal asp-c lenzen willen zien! Ik zou zelf wel een 16-55F2.8 lusten die direct concurreert met Canon, maar dan een stukje goedkoper, maar beter dan de Tamron variant. Tevens een 10-24 of zelf 10-30 als het haalbaar is. Plus een nieuwe introductie van de compacte Minolta 100-300APO.

De Minolta AF 100-300 en 100-400 APO gaat niet meer lukken.
Deze objectieven komen namelijk uit de Tokina koker.............

Hoya, de grootste glasleverancier ter wereld, is eigenaar van Tokina ( en Pentax )
Hoya heeft er geen zin in om nog hand en spandiensten voor Sony te gaan verrichten.
Sony kan hierdoor niet meer aan de juiste glascomponenten komen voor de 100-300 en 100-400 APO
Erg jammer, want Tokina maakt prachtige APS-C objectieven zoals de door Nikonians felbegeerde en vooral ook gewaardeerde 11-16.

Ik denk dat er in de komende weken het nodige nieuwe dubbele glas bij Sony wordt gepresenteerd.
Hierbij zal weinig of niets als DT versie uitsluitend voor de APS-C sensor beschikbaar zijn.
Sony moet nu haar kaarten zetten op Full Frame objectieven, de broodnodige hulpstukken voor de A800 en A900
Zojuist was er nog een lekkage van het nieuwe SAL 24-105 f/4 G SSM objectief, een mogelijke "Kit-Lens" voor de A800. Dit wordt ook een FX objectief.
Natuurlijk zijn al deze objectieven uitstekend op een APS-C sensor camera te gebruiken! Alleen de prijzen zullen behoorlijk pittig zijn.
De verwachting is dat Carl Zeiss de zaken tot en met 135 mm gaat invullen en dat de oude Minolta tovenaars verder gaan met G SSM juwelen.

Misschien dat er nog een Sony versie van de Tamron 10-24mm F 3.5-4.5 DI II LD aan zit te koment???
Sony bezit nogal wat Tamron aandelen en heeft daar het nodige in de melk te brokkelen.
Ook de SAL 50-200 komt uit de Tamron koker. ( + 11/18, 17/35, 28/75, 18-200, 18/250, 18-70 )

Groet

Nico VG

ma 30 jun 2008, 11:30
Profiel WWW

Het zijn spannende tijden. Ondertussen schieten, onder het juk van een vermoedelijke mini FF, de prijzen van met name het Minolta Vintage glas (lees de eerste serie AF objectieven) als een raket omhoog. Op E bay is er een ware slachting aan de gang waarbij de minder bedeelden het voor het nakijken hebben. In mijn hunt for the 100mm F2 ben ik nog niet succesvol geweest. Prijzen bereiken nu het nivo van om en nabij de 600 Euro. Ridicuul gewoon. Maar men betaalt het ervoor hoor. Heb mezelf ondertussen nog even een 35 F2 aangeschaft, schijnt nog beter te zijn dan de 35 F1.4 G. :o Nu nog even een 20 F2.8 scoren en de groothoek drie-eenheid is een feit (20,24,28). Maar op MP vragen ze doodleuk 350 Euri voor de 20mm. Waar eindigt dit? Ik zou het niet weten, de mini FF jaagt de prijzen verder op dan alleen een aankondiging van de FF A900. Ik heb er al eerder voor gewaarschuwd maar toen was het al aan de gang en ook ik was dus eigenlijk gewoon te laat. :? Iemand nog trek in een 70-200 SSM D? (nee niet de mijne :mrgreen: die gaat niet weg) Voor een 1600 Euri ligt ie bij je op de deurmat. Maar dan heb je ook wat.

ma 30 jun 2008, 11:57
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende