Het is do 09 sep 2010, 06:32

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
 HOT HOT HOT Alpha 700X Alpha 800 Alpha 900 
Auteur Bericht

Bericht Re: HOT HOT HOT Alpha 700X Alpha 800 Alpha 900
Iets wat ook tegen werkt is de CB actie die t/m 30 september loopt op de A700. Bij Foka nu €998 minus €150 CB et voila, een A700 voor €848,- M.a.w. FIFO, First In First Out, voorraad opmaken, schappen leeg en dan pas aanvullen met nieuw spul. Zo niet dan moet de voorraad A700's straks tegen dumpprijzen de markt op en dat is iets wat geen enkele fabrikant wil want dat tast de goede naam aan en ondermijnt daarmee de prijsvoering in de toekomst.

di 01 jul 2008, 10:56
Profiel WWW

Ben ik het helemaal mee eens. De cashback actie is harstikke leuk, maar de camera moet wel een zeker prijsniveau behouden, voorlopig nog tenminste. Nu kan je 'm voor te weinig geld kopen, en daarmee verliest een "semi-professionele" camera toch aanzien...

Kortom: Sony, stop met de cashback en begin met officiële info over nieuwe camera's en lenzen :grin: .

- Bjorn -

Flickr

di 01 jul 2008, 15:28
Profiel WWW

Daar ben ik het dus niet mee eens. Kijk eens naar de prijzen van de Nikon D300 (1300 euro) en Canon 40D (832 euro). Als je dan ook eens kijkt naar de prijsstelling van de A200/300/350 ten opzichten van hun concurenten dan zie je duidelijk dat Sony kwa body's de aanval heeft ingezet op Canon en Nikon.

Het glas blijft helaas nog wel wat achter.

De huidige A900 schijnt level 3 te zijn waarbij level 4 het uiteindelijke product is. Dus nu is men aan het fieldtesten en finetunen. Mogenlijk zal de introductie dus in augustus zijn. Is het augustus dan is wat mij betreft alle spanning er af voor de komende tijd. Er zijn dan jaarlijks duidelijk 2 momenten waar op er nieuw spul te verwachten is: januarie en augustus. Komt er in augustus geen A700 opvolger dan mag duidelijk zijn dat de A700 in januarie aan de beurt is. (wat mij waarschijnlijk lijkt omdat o.a. de cashbacks nog gewoon doorlopen en die body dan in de schaduw van de A900 komt te staan)

Laat ik nou maar niet beginnen over procuct cycli van 18 maanden (canon) en schema's met iedere 6 maanden 2 nieuwe body's (A350 komt dus te vervallen). Maar dat is dus waar Sony volgens mij naar onderweg is.

ma 07 jul 2008, 15:19
Profiel
Beheerder

martijn85 schreef:

Laat ik nou maar niet beginnen over procuct cycli van 18 maanden (canon) en schema's met iedere 6 maanden 2 nieuwe body's (A350 komt dus te vervallen). Maar dat is dus waar Sony volgens mij naar onderweg is.

Zo'n 18 Maanden cyclus zorgt er in ieder geval voor dat je weet waar je aan toe bent.

Sony doet aan geheimschrijverij...........

Net op het moment dat je denkt "er komt niks meer" werpen ze ineens een Alpha 300 en een Alpha 350 tegelijkertijd op de markt!

De Alpha 700, in feite de opvolger van de Konica Minolta Dynax 7 Digital, was al heel lang in het geruchten circuit voordat de camera in september 2007 werd gepresenteerd. Ik kon van het geld dat ik misbruikt heb om het A700 internet nieuws op mijn GSM in het buitenland te volgen bijna een Alpha 700 kopen :x :x :x

Deze keer zal me dit niet gebeuren. Ik heb me gewapend met een Wi-Fi Laptop :lol: :lol: :lol:
Nu nog een Hot Spot vinden bij een strandtent.....

We moeten trouwens nog een schoolreisje naar de Kina organiseren. Dan komt Gus na afloop vast met een lege bus terug.
Maar dat is normaal bij schoolreisjes.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

groet

Nico VG

ma 07 jul 2008, 15:37
Profiel WWW

nico schreef:
We moeten trouwens nog een schoolreisje naar de Kina organiseren.

Ik wil wel mee! Hoeveel kost het? :grin:

- Bjorn -

Flickr

ma 07 jul 2008, 16:22
Profiel WWW

Wel een beetje serious, ja. Als iedereen straks met een A700 rond kan lopen omdat 'ie zo goedkoop is, wat moet ik dan met een semi-professionele camera? Ik snap je punt, dat wel. (ik ben inderdaad soms een beetje een patser 8-) )

Een tweede body lijkt me ook niet verkeerd. Ik heb gekeken naar de prijzen van een tweedehands A100 op Marktplaats en dat ligt nog wel iets hoger dan 200 euro. Maar ik heb toch nog maar een lens :cry: , dus het nut van een tweede body is klein (hooguit als back-up).

De A900 als 1ste en A700 als 2de body lijkt me wel weer erg leuk :) .

- Bjorn -

Flickr

wo 09 jul 2008, 16:40
Profiel WWW

Bjorn van Sinttruije schreef:
Wel een beetje serious, ja. Als iedereen straks met een A700 rond kan lopen omdat 'ie zo goedkoop is, wat moet ik dan met een semi-professionele camera?
- Bjorn -

Ga ik in mee...
Eigenlijk moet dit soort camera's niet te goedkoop worden. Want ja... ik ben ook een beetje een patser inderdaad. Dadelijk lopen er mensen rond met een 700 omdat ie fijne plaatjes maakt. Ik ken mensen die met een Canon mk3 rondlopen inclusief wit glaswerk voor de extreme pats, maar het ding is nog nooit van automaat afgeweest :evil: . Zelf heb ik er jaren over moeten doen om zo'n ding te beheersen. Maar als dadelijk mensen i.p.v. een powershotje of een andere P&S compact maar meteen een 700 aanschaffen omdat het ding gewoon de betere plaatjes maakt.... :evil: .

Mijn vrouw mag mijn Dynax gebruiken, maar de 700 blijft ze fijn vanaf. "For she is not worthy"...

wo 09 jul 2008, 22:50
Profiel WWW
Beheerder

.

Het wachten op de nieuwe Alpha's en het nieuwe glas begint zo langamerhand op een Tantaluskwelling te lijken.

Er is geen slecht nieuws en geen goed nieuws.......

Wil er effe iemand lekke???????

Voorlopig moeten we het nog doen met dit soort baloney.........
--------------------------------------------------------------------------------
hi guys,

could someone please make someting up about the forthcoming flagship

there hasn't been any speculation, allegation or hearsay for days!!!!

all i've seen recently are posts containing photos, which i kind of find distressing.

So much so that i've been hanging out in the canon forum and reading all the "my dad's mother's uncle's son's brother's sister told me not to tell you about the new canon xxx(insert model number here)

All we know it that, Carl Garrard is excited ( I hope not in a public place, as this could contravene public bylaws) and KMSEA was right, although 2 years premature (thanks to DAYO for keeping tabs on developments) and Barry Fitzgerald will still not buy anything unless Sony personally design a camera to his satisfaction and poor old David Kilpatrick has yet to return from exile.

come on guys put your cameras down and start speculating.......

--------------------------------------------------------------------------------
Met dit soort bespiegelingen zullen we het het voorlopig moeten doen :ugeek: :ugeek: :ugeek:

"Sony geef ons ( Alpha ) Brood en ( Olympische ) Spelen"........

do 10 jul 2008, 09:06
Profiel WWW

Zucht.... :(
Het is dat wachten hé...
Wanneer komt er nou iets concreets, wanneer komt er een eind aan het gespeculeer en maakt Sony vele geruchten waar? Zouden ze bij Sony bewust het risico durven nemen om de boel te vertragen, uit te stellen en zo wellicht willens en wetens potentiele gegadigden naar de concurent jagen? Om daarna met iets te komen waar de wereld blijer van wordt (wij dus :mrgreen: ). Ze maken mij niet wijs dat Sony 'm niet al klaar heeft, tenzij ze echt de puntjes op de i willen zetten en er strakjes ook een "bom" in de rekken ligt.
Het is niet dat ik 'm ga kopen. Ik heb er de lenzen niet voor, laat staan het geld. Ik ben al heel blij met m'n nieuwe 700, maar het is de gedachte hoe ze met de Minolta erfenis omgaan. Dit zou het "non plus ultra" moeten worden.

Wie o wie gaat er z'n mond voorbij praten?

do 10 jul 2008, 10:09
Profiel WWW
Beheerder

Sony heeft nu het probleem dat Nikon met de D700 alle aandacht naar zich toe heeft getrokken.
Of zoals op de fora wordt gezegd " Nikon heeft met het FF nieuws donder en bliksem veroorzaakt in dSLR land"

Misschien dat Sony nu bewust een adempauze inlast. Eventuele berichten over nieuwe hard en glassware konden namelijk best wel eens opdampen in de Nikon explosie.
Sony wil bij nieuwe presentaties altijd vlammen. De wereld moet aan haar voeten liggen. Dit kan vrijwel alleen vanuit een rustmoment.
Op het moment dat wij denken dat er helemaal niks meer gebeurt komt Sony, als een donderslag bij heldere hemel, met spectaculair nieuws ( hoop ik )

groet

Nico VG

En nu ga effe lekker naar de Adobe Summer school.........

do 10 jul 2008, 10:32
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende